لوپ لایت
پردیس شاپ - فروشگاه آنلاین صنعت برق

آیا به دنبال نور بسیار روشن تر هستید؟ ریسه اهی نوری با تراکم بالا در مقایسه با ریسه های نوری با تراکم متوسط یک پیشرفت قابل توجه هستند. ریسه های با تراکم بالا برای فضا هایی که سقف آنها بالاتر است، ایده آل هستند. همچنین برای فضاهای کاملاً باز که برای پوشاندن همه مناطق به نور بیشتری احتیاج دارند و شرایطی که از ریسه نوری به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شود. برای درک بهتر، ابتدا باید ببینیم منظور از تراکم بالا چیست؟

آنقدرها که فکر می کنید پیچیده نیست. تراکم استاندارد و تراکم بالا به تعداد دیودها (تراشه های LED ) روی یک نوار و میزان نزدیک بودن آن ها به یکدیگر اشاره دارد. با ولتاژ ۱۲ یا ۲۴ ولت، ریسه ها به یک درایور قابل تنظیم با یک سوئیچ کم نور سازگار، یک منبع تغذیه غیر قابل تنظیم یا یک باتری برای روشن شدن نیاز دارند.

این بدان معناست که در ریسه های تراکم بالا، دیودهای موجود بسیار نزدیکتر ریسه های معمولی هستند. تعداد دیودهای بیشتر منجر به تولید نور بیشتر می شود.

کدام ریسه نوری مناسب تر است؟

به میزان نور مورد نیاز برای فضای خود توجه کنید. اگر از ریسه ها برای افزودن جلوه و احساس فضای خود استفاده می کنید، تراکم استاندارد برای شما مناسب است. اما شما ممکن است به روشنایی بیشتری نیاز داشته باشید. اگر ریسه ها را زیر کابینت آشپزخانه خود قرار می دهید تا بتوانید پیشخوان های خود را به وضوح ببینید، تراکم بالا همان چیزی است که به دنبال آن می گردید.

کاربرد نور یکنواخت چیست؟

ریسه های با تراکم پایین تر دارای شکاف وسیع تری بین دیودها هستند. این بدان معنی است که در نور تولید شده شکاف هایی وجود دارد. نوارهای با تراکم بالا فاصله کمتری بین دیودها دارند. شکاف های کوچکتر به معنای روشنایی یکنواخت تر است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا یکنواختی نور برای شما مهم است یا خیر.

روشنایی چقدر اهمیت دارد؟

همانطور که بیان شد این ریسه ها نور بیشتری تولید می کنند. اما این بدان معنی است که شما به نیروی بیشتری نیاز خواهید داشت. استفاده از ریسه های قدرتمندتر به این معنی است که به انرژی بیشتری احتیاج خواهید داشت. بنابراین، باید فواید روشنایی بیشتر را در مقابل هزینه های آن بسنجید. با نوارهای با تراکم بالا، ممکن است به منبع تغذیه بزرگتری نیاز داشته باشید. توجه کنید که ریسه های نوری LED با تراکم بالا هنوز هم به طرز باورنکردنی کم مصرف هستند. اما در قیاس با  ریسه های تراکم پایینتر، هزینه انرژی بیشتری خواهند داشت.

بنابراین، اینکه کدام ریسه با چه میزانی از تراکم برای شما مناسب است بستگی به استفاده شما از ریسه ها دارد. شرکت نیک تاب نور یزد با نام تجاری لوپ لایت انواع ریسه ها با تراکم های مختلف را با کیفیت عالی تولید و عرضه می کند. شما می توانید طبق کاربرد مد نظرتان، ریسه مناسب خود را انتخاب و تهیه نمایید.

محصولات مشابه